I desember passerte vi 50 000 fans på Facebook og da ga vi bort 50 000 EuroBonus-poeng til den norske kvinnen som var vår fan nummer 50 000. Dette var ikke noe vi annonserte på forhånd, og vi kommer til å gjøre flere småstunt gjennom hele året. Ett av disse er at jeg har lovet at om vi klarer å passere 100 000 fans i 2011 så skal jeg tatovere SAS-logoen et sted på kroppen  og la våre fans på Facebook stemme over hvor jeg skal ha den, sier Christian Kamhaug i SAS til Kampanje.
Kamhaug har lang fartstid i SAS. Han har tidligere jobbet ni år i andre posisjoner innen SAS og Widerøe, men takket før jul ja til den nyopprettede stillingen som er underlagt Corporate Communications i Stockholm.
 SAS tok for alvor steget inn i sosiale medier på vårparten i fjor, og vårt mål er først og fremst å delta i sosiale medier for å skape positive nett-diskusjoner om SAS, og derigjennom bedre vårt omdømme både blant kunder og egne ansatte. Dette gjør vi både gjennom å svare på negative påstander om SAS, og ikke minst gjennom å spre det gode budskap om SAS og våre fordeler i sosiale medier, sier Kamhaug.
Det var med askeskyen og snøkaoset i slutten av desember i fjor at flyselskapet for alvor fikk øynene opp for sosiale medier. Selskapet satte inn ekstra ressurser i form av frivillige ansatte fra ulike avdelinger i Stockholm og Oslo som fulgte opp Facebook og Twitter.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 25.01.2010 klokken 09.55