Vi planlegger å lansere et antall nye internasjonale ruter de nærmeste årene, slik som BeijingÂToronto, og øke frekvensen på andre ruter, som BeijingÂMadridÂSao Paulo, sier internasjonal direktør Lou Yongfeng i Air China til Atwonline.
Optimismen skyldes blant annet at de to utenriksrutene som Air China har lansert i år, ShanghaiÂChengduÂBangalore og BeijingÂManila, begge har utviklet seg godt, med et snittbelegg (kabinfaktor) på mer enn 75 prosent.
Yongfeng forteller også til nettstedet at flere av Air Chinas ruter til Europa er blitt lønnsomme i år, særlig er utviklingen på BeijingÂFrankfurt god.
 Vi har også minsket tapet på ruter til USA, framholder han.
Yongfeng sier at de internasjonale ambisjonene begrenses av mangel på langdistansefly. Air China skal få levert sin første Boeing 787-maskin i oktober neste år, men det er usikkert om flyprodusenten klarer å levere til denne fristen.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 15.06.2010 klokken 09.15