Apollo Norge solgte 303 000 reiser i fjor, og omsetningen endte på 1918 millioner kroner, begge deler én prosent mer enn i 2008. Men resultat før skatt sank altså med nesten 79 prosent. Daglig leder Leo Berbu i Apollo Norge tar det lille forbeholdet at selv om tallene høyst trolig er endelige, er de ikke styrebehandlet ennå.
 Resultatnedgangen fra 2008 skyldes først og fremst finanskrisen. Hedging (sikring) av valuta og det samme av drivstoff, til vårt eget flyselskap Novair, ble mindre gunstig enn forventet og av konkurransemessige årsaker vanskelig å belaste kunden. I tillegg ble finansinntektene betraktelig lavere, sier Berbu til Travelnews.no.
Apollo er en del av Kuoni Scandinavia. Konsernet består av Apollo i de tre landene, Golf Plaisir, Falk Lauritzen Rejser og flyselskapet Novair. Tallene vi har gjengitt ovenfor gjelder kun Apollo, som er det eneste av merkene i Norge, og altså ikke noen andel av flyselskapets virksomhet.
Berbu legger til at Kuoni Scandinavia i 2009 har gjort store investeringer i hotelldrift på Kanariøyene, som også Apollo Norge har tatt sin del av.
 Til tross for redusert resultat i 2009 er vi fornøyde med fjoråret, ikke minst med tanke på betraktelige investeringer, sier Berbu.
Både Ving og Star Tour opererer med avvikende regnskapsår, som avsluttes 30. september. I 2009 endte Ving med en omsetning på 2431 millioner kroner, en økning på 5,6 prosent fra året før. Resultat før skatt falt fra 239,2 til 200,6 millioner. Resultatet omfatter kun reisearrangørvirksomheten i Norge, hvor om lag 95 prosent er charter og fem prosent er rutefly. Antall reisende økte totalt fra 383 000 i 2008 til 396 000 i fjor.
For Star Tours del sank antall solgte reiser fra 273 000 i 2008 til 237 000 i fjor. Dermed sank omsetningen fra 1695 millioner kroner til 1481 millioner. Resultat før skatt sank fra 122,8 til 62,4 millioner.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 14.06.2010 klokken 08.00