Norwegian Travel Workshop (NTW) er årets viktigste møteplass for tilbydere av norske reiselivsprodukter og kjøpere fra inn- og utland, og mer enn 750 personer deltar hvert år.
 Arrangementet er således et av Innovasjon Norges viktigste enkeltarrangementer for å samle norsk reiselivsnæring til felles markedsføring og salg av Norge som reisemål. For at de norske og internasjonale kjøperne skal bli bedre kjent med ulike destinasjoner og produktområder, velges en ny arrangørby for hvert år, heter det på Innovasjon Norges nettsider.
Videre påpekes det at NTW gir store muligheter for markedsføring og profilering av egen by eller region overfor eksisterende og potensielle Norges-operatører. Samtidig krever dette at destinasjonsselskapet og byen har tilfredsstillende kapasitet, økonomi, ressurser, bemanning og infrastruktur til å kunne påta seg oppgaven, og at de utenlandske gjestene har anledning til å reise til/fra byen i løpet av rimelig tid.
Les mer om kravspesifikasjonene her.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 26.05.2010 klokken 10.20