Gjennom et nytt samarbeid med den digitale reiselivsplattformen Travia blir bookingprosessen både enklere og mer effektiv for turoperatører, reisebyråer og grupper – nasjonalt og internasjonalt. Dette markerer en ny æra for kjedens distribusjon.
Et strategisk skifte
Med Travia får Classic Norway Hotels mulighet til å håndtere tilgjengelighet, priser og forespørsler i sanntid. Dette gir en mer sømløs og fleksibel opplevelse for samarbeidspartnere – samtidig som hotellkjeden får bedre kontroll og raskere prosesser internt.
– Vi ønsker alltid å ligge i front når det gjelder å gjøre det enklere for våre samarbeidspartnere å handle med oss. Travia gir oss et moderne og effektivt verktøy som åpner nye markedsmuligheter og gjør oss mer tilgjengelige for hele reiselivsbransjen, sier Alexander Killi, Chief Revenue Officer i Classic Norway Hotels.
Mer enn en distribusjonskanal
Samarbeidet handler ikke bare om teknologi – men om å skape en helhetlig kjøpsopplevelse.
– Dette er mer enn bare en distribusjonskanal – det er et steg mot å tilby våre partnere en helhetlig, digitalisert kjøpsopplevelse. Nå starter vi onboarding av hotellene våre, og jeg gleder meg til å se hvordan dette vil bidra til både økt salg og enklere samhandling, sier Trine Rygg, salgsdirektør i Classic Norway Hotels.
Travia – en del av Visit Group
Travia er en raskt voksende digital plattform som gjør det enkelt for hoteller, turoperatører og reisebyråer å samarbeide gjennom direkte distribusjon. I 2025 ble selskapet kjøpt opp av den svenske reiselivs- og teknologigiganten Visit Group, som er markedsledende på digitale løsninger for destinasjoner, aktivitetsleverandører og hoteller i hele Norden.
– Vi ser på Classic Norway Hotels som en perfekt partner i vår vekstreise. De kombinerer unike hotellopplevelser med en tydelig digital strategi, og vi er stolte av å kunne støtte deres satsing på distribusjon. Sammen skal vi gjøre det enklere for reisebransjen å oppdage og booke noen av de flotteste hotellene i Norge, sier Sverrir Sverrisson, CEO i Travia.
En satsing for fremtiden
Med denne avtalen viser Classic Norway Hotels hvordan tradisjonsrike gjesteopplevelser kan kombineres med moderne løsninger. Kjedens mål er å møte markedets krav til fleksibilitet, tilgjengelighet og hurtighet – uten å gi slipp på den personlige gjesteopplevelsen som alltid har vært varemerket.
Fakta om satsingen
- Travia er en digital plattform som kobler hoteller med turoperatører, reisebyråer og grupper.
- Classic Norway Hotels får nå full kontroll på tilgjengelighet, priser og forespørsler i sanntid.
- Avtalen er den største distribusjonssatsingen i hotellkjedens historie.
- Plattformen rulles ut på våre hoteller, rorbuer, slott og herregårder.
