Når det fokuseres på at 100 ansatte mister jobben lages det en tabloid vinkling som gir et unyansert bilde av situasjonen. Dette er sesongarbeidere som ikke hadde kontrakt lenger enn til 30. april. Det er helt naturlig at vi går betydelig ned på bemanningen om sommeren. Slik er det hvert år, sier Henning Hanevold, som er medeier og styreformann i Radisson Blu Trysil, til nettstedet Oslendingen.no.
Storhotellet har ifølge Hanevold lagt en treårsplan for å befeste sin posisjon i markedet, og utvikler seg i tråd med de mål som er satt.
 På tross av svineinfluensaepidemi, finanskrise og askeskyer fra Island har vi hatt en vekst på 50 prosent sammenliknet med vår første sesong. Det er vi godt fornøyde med, sier Hanevold.
I går sa hotelldirektør Jesper Franci til nettstedet at hotellet ikke var fornøyd med vintersesongen.
 Man kan lett bli litt overoptimistisk når man sitter på høsten og utarbeider budsjetter. Når vi ser resultatene i forhold til hva vi har oppnådd, og med det relativt sett vanskelige året som ligger bak oss, er vi godt fornøyd med den veksten vi har hatt på 50 prosent. At man kunne ønske at det kunne vært enda flere gjester er vel noe alle som driver i reiselivet har som målsetning, sier Hanevold.
Les vår artikkel om jobbkuttene her.
Les Hanevolds imøtegåelse her.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 12.05.2010 klokken 09.55