Hver sommer troner Hellas listen over nordmenns favorittreisemål, og beregninger gjort av Apollo viser at hele 7 av 10 av deres reisende vil besøke en gresk by eller øy i sommer. Det er med andre ord ikke tilfeldig at det er nettopp her reisearrangøren utvider tilbudet mest.
– Hellas byr på endeløse muligheter, og er det reisemålet desidert flest velger å reise tilbake til år etter år. Som arrangør brenner vi for å gjøre det så enkelt som mulig for våre reisende å oppleve og oppdage nye sider ved favorittlandet deres, derfor jobber vi kontinuerlig med å utvide tilbudet vårt, sier Beatriz Rivera, kommunikasjonssjef i Apollo.
Reisearrangørens Hellastilbud innebærer allerede 40 reisemål, over 700 hoteller og hele 65 unike kombinasjonsmuligheter. I sommer utvides porteføljen ytterligere, med blant annet flere feriebyer langs den idylliske Prevezakysten, og i den kontrastfylte og populære regionen Epirus på fastlandet.
Også Korfu får et nytt reisemål på kartet: Sidari, på øyas nordkyst. Her åpner dessuten Apollo et splitter nytt Mondo Selected-hotell, Oceanis Beach Corfu.
Nye Middelhavsfavoritter
Det er derimot ikke bare i Hellas reisearrangøren vokser. I Kroatia utvider Apollo tilbudet med reiser til blant annet Omis Riviera – et vakkert område sør for Split. Den sjarmerende kystbyen og tidligere piratbyen ligger omgitt av majestetiske fjell og grønne skoger ved utløpet av elva Cetina, og er kjent for sin vakre gamle bykjerne med smale gater og tradisjonelle steinhus.
På Kypros får man i sommer også hele to nye byer å velge imellom: strandbyen Pafos, som også huser flere spennende, historiske severdigheter, og storbyen Limassol.
– Kypros er det ultimate helårsreisemålet. Med 300 soldager i året kan man både tyvstarte og forlenge sommeren, alt ettersom hvilket behov som er størst. I tillegg kan vi nå tilby feriebyer for enhver smak, enten man ønsker seg en tilbakelent og rolig ferie eller en ferie spekket med opplevelser og puls. Det er vi stolte av, sier Rivera.
Skreddersydde reiser for alle målgrupper
Ønsket og behovet for skreddersydde ferieopplevelser tilpasset ulike livsfaser og personlige preferanser øker for hvert år som går. I tillegg til nye reisemål, lanserer Apollo også derfor flere nye konsepthoteller under paraplyen Apollo Mondo – deriblant et splitter nytt familiehotell på Kreta: Caldera Beach.
Reisearrangøren utvider også satsingen på sine godt voksne reisende, og reisekonseptet Apollo Silver. I tillegg til å slippe nye Silver-reiser til flere populære reisemål, lanserer reisearrangøren nå også temabaserte eventuker med gastronomi, trening og dans.
– Aldersgruppen 55+ har aldri vært mer eventyrlystne eller aktive. De vil reise, oppleve, oppdage og dyrke egeninteresser – både på egenhånd og blant likesinnede. Det har vi tatt med i betraktningen da vi utviklet Apollo Silver, for her er programmet like bredt som valgfriheten er stor – i tillegg til anpasset aktivitet-, og utfluktsprogram, seniorreiseledere og ikke minst generøse singelromsrabatter for de som reiser på egenhånd. Skulle man foretrekker å dyrke én interesse i ferien vil eventukene være midt i blinken, da disse tar for seg ett spesifikt tema, forklarer Rivera.