Kanariøyene er vinterens mest ettertraktede reisemål. Mens storstua Gran Canaria i flere tiår har holdt seg stabil i etterspørsel, seiler sport-, og strandmekkaet Fuerteventura i rekordfart frem som en sterk konkurrent, med en salgsøkning på hele 60 prosent mot før pandemien.
Det er hovedsakelig den spektakulære naturen og det brede aktivitetstilbudet som er øyas store trekkplastre. Derfor er det heller ikke tilfeldig at Fuerteventura særlig utmerker seg blant unge voksne og aktive reisende, eller at det er nettopp her Apollo har sitt Sports-flaggskip; Playitas Resort.
– Fuerteventura er Kanariøya som gir litt blaffen i å blende inn. Her venter 300 soldager i året, en nærmest bohemsk og sporty atmosfære og et helt spesielt landskap, som lyses opp av oaser, silkemyke strender og sjarmerende landsbyer. Det er ikke uten grunn at filmskapere fra hele verden har lagt sin elsk på øya, sier Beatriz Rivera, Kommunikasjonssjef i Apollo.