Det er ingen tvil om at den mest hektiske salgsperioden for årets feriereiser er i gang. Så langt i år har Apollo økt salget med opp til 40 prosent fra uke til uke, og vi må tilbake til 2018 siden sist salgsnivået lå så høyt i januar.
Over 70 prosent av de som hittil har sikret seg sommerferien hos Apollo skal til Hellas. Beregninger gjort av reisearrangøren viser også at nærmere 6 av 10 av alle tradisjonelle pakkereiser fra Norge i sommer vil gå nettopp dit – og Kreta ser nok en gang ut til å bli sommerens mest populære reisemål.
– Vi forventet at 2023 ville bli et godt reiseår, men at trykket skulle bli så stort såpass tidlig er en positiv overraskelse. Det har ikke skjedd på mange år. De greske øyene utmerker seg som soleklare storfavoritter, og fortsetter salget i dette tempoet kan vi få et utsolgt Hellas lenge før sommeren, sier Beatriz Rivera, Kommunikasjonssjef i Apollo.
Treningsreiser øker mest
Det er derimot ikke bare sol og bad som lokker oss utenlands i år. I 2023 handler ferien like mye om egentid og selvpleie – og det setter treningsreiser for alvor på kartet. Hos Apollo har salget av treningsreiser så langt i år slått markante rekorder. Første uken i januar kunne reisearrangøren melde om tolv ganger så mange solgte reiser til et Apollo Sports-hotell som samme tid ifjor.
Totalt for januar er salget av treningsreiser femdoblet mot fjoråret, og opp nærmere 50 prosent mot før pandemien.
– Treningsreiser er en reisetrend som øker markant, og Apollo Sports vårt raskest voksende hotellkonsept. I fjor åpnet vi dørene til to nye hoteller i Hellas og vi vil fortsette å utvikle oss med flere sportshoteller og reiser med kjente treningsprofiler og profesjonelle instruktører, sier Rivera.
I 2023 vil Apollo tilby over 300 sportsarrangement og treningsuker, fordelt på ni rendyrkede Apollo Sports-hoteller. Seks av hotellene ligger under varemerket Playitas – og iløpet av året vil imponerende 100.000 gjester feriere og trene på ett av disse.