Med dette kjøpet styrker Hurtigruten Group sin globale posisjon som leverandør av opplevelsesreiser.
Den langsiktige investeringen gjør at Hurtigruten Group nå har en eierandel på 24,9 prosent i selskapet med hovedkontor i Quito, Ecuador.
– Denne investeringen understreker våre ambisjoner og vi er svært begeistret for å gå inn på eiersiden av Metropolitan Touring, et selskap som gjenspeiler både vår ekspedisjonsarv og våre bærekraftsverdier. Dette partnerskapet gir oss muligheten til å realisere våre ambisjoner om å være den fremste leverandøren av unike bærekraftige opplevelsesreiser. Vi forsterker med dette tilliten hos investorene våre ved å vise at vi mener det vi sier når det kommer til globale vekstambisjoner, samtidig som vi kan tilby våre gjester de bærekraftige opplevelsene som de forventer av oss, sier konsernsjef Daniel Skjeldam i Hurtigruten Group.
Det strategiske partnerskapet utvider Hurtigruten Groups portefølje av produkter på unike destinasjoner og styrker Hurtigruten Groups posisjon som ledende innen bærekraftige opplevelsesreiser.
– Hurtigruten Group deler lidenskapen vår for opplevelsene Sør-Amerika tilbyr. Vi er glade over dette partnerskapet som vi mener fører sammen to selskaper som begge tror industrien vår kan gjøre godt i verden. Vi er i ferd med å komme oss igjen etter pandemien og jeg er sikker på at dette samarbeidet vil styrke Sør-Amerikas posisjon som en spennende destinasjon på den globale reiselivsscenen, sier administrerende direktør for Metropolitan Touring Paulina Burbano de Lara.
Hurtigruten Expeditions tilbyr seilinger til Galapagos hele året i samarbeid med Metropolitan Touring. Ekspedisjonscruisene med omkring 90 gjester blir gjort med MS Santa Cruz II.