Kjeden har allerede 58 destinasjoner i Sverige og Danmark og kjøper nå Norsjø Ferieland i Telemark.
First Camp har allerede gode forbindelser til Norge gjennom de titusenvis av norske campere som ferierer på First Camps svenske og danske destinasjoner hvert år. I tillegg er selskapets hovedeier, Norvestor, basert i Norge. Nå er altså kjedens første destinasjon i Norge under etablering.
– Vi har fulgt med på det norske markedet en stund, og det føles fantastisk at Norge nå er vårt tredje land. Norske campere er allerede i dag en viktig målgruppe for oss, og nå kan vi tilby dem et First Camp-alternativ også i hjemlandet. Dette er vårt første skritt mot å bli en stor campingkjede også i Norge, sier First Camps administrerende direktør Johan Söör.
First Camp har ambisjoner om å vokse sterkt i Norge de neste årene og har som mål å ha et titalls destinasjoner i Norge innen tre til fem år.
– Det blir stadig viktigere i campingbransjen å ha en stor bookingkanal på nett, og nettsiden til First Camp er allerede i dag den største bookingkanalen for camping og hytteovernatting i Skandinavia. Takket være denne sterke posisjonen og First Camps velkjente merkevare kan nye gjester finne campingplassene vi kjøper opp, sier Ola Bååth, investeringssjef i First Camp.
Norsjø Ferieland, som nå er kjøpt opp, har 260 campingplasser, 32 hytter, restaurant og Norges eneste ziplinebane for wakeboard, hvor det også har blitt arrangert VM. Takket være campingplassens beliggenhet tiltrekker den gjester fra både fra Vestlandet og Oslo-regionen. First Camp overtar campingen i februar. Dagens eiere, Vebjørn Hagen og Marita Veum, vil fortsette å jobbe innenfor First Camp.
First Camp har vokst i rekordfart de siste årene, og har gått fra 120 millioner SEK og 20 destinasjoner i Sverige 2017 til nå å ha 59 destinasjoner i Sverige, Danmark og Norge. Oppkjøpet av Norsjø Ferieland og andre oppkjøp de siste månedene gir selskapet en samlet årlig omsetning på over 900 millioner SEK.