TUI utvider teamet og ansetter i disse dager en ny sjef for bærekraft, samt nye kommunikasjonssjefer i Finland og Danmark.
– Et styrket kommunikasjonsteam er viktig for alle våre fire markeder, og det gleder meg at vi kan ønske velkommen til både Magnus og Adam her i Sverige. Dette teamet er også en stor del av det å drive selskapets digitale utvikling videre, sier Alexander Huber, konsernsjef i TUI Nordic.
Magnus Hüttenberend er basert i Stockholm. Han begynte sin karriere i TUI Gruppen i 2015 som ansvarlig for gruppens digitale kommunikasjon, noe han vil fortsette med også i sin nye rolle. Magnus Hüttenberend har tidligere erfaring som Head of Content Marketing i Vodafone Germany, samt erfaring fra eCommerce og gamingindustrien.
Adam Györki er ansatt som kommunikasjonsanvarlig for det svenske markedet og begynte i sin stilling i februar 2018. Adam har erfaring som konsulent i King Street PR og har tidligere jobbet med blant annet gründerbedrifter som svenske Tessin.
– Jeg ser frem til å videreføre det gode arbeidet dette teamet allerede gjør i de Nordiske landene. Vårt hovedfokus blir å styrke vår selskapskommunikasjon, public affairs, digital utvikling, samt løfte vårt fokus på bærekraftig reiseliv. Det at vi nå utvider teamet med en Sustainability Manager sier mye om vår satsning innen dette feltet, sier Magnus Hüttenberend.
Hüttenberend er en del av TUIs globale karriereprogram Global 360. Programmet tar sikte på å fremme internasjonale karrieremuligheter innen TUI-konsernet. Ansatte oppfordres til å bruke sine respektive ferdigheter i utlandet i multinasjonale team og få nye erfaringer i de lokale markedene.