Målet er å gjøre det enklere for kunden å finne informasjon og bestille. Uansett om det skjer fra en pc, nettbrett eller mobiltelefon.
– Vi vil gjøre planleggingen av skiferien så enkel som mulig for våre kunder, sier Mathias Lindström, salgs- og markedsdirektør i SkiStar.
– Fra å finne informasjon, bli inspirert til å bestille overnatting og lade SkiPasset. Samtidig vil vi servere kundene nyttig informasjon på en enkel måte. Gjennom å utvikle MySkiStar til en digital guide håper vi å kunne gi gjestene enkel tilgang til informasjon når de besøker oss, og på den måten får enda mer ut av skiferien.
SkiStar.com har årlig over 14 millioner besøk. Over 70 prosent av SkiStars gjester bestiller ferieoppholdet online. Etter nylanseringen har SkiStar.com fått ny struktur og design og de fleste funksjoner er videreutviklet. I arbeidet med å forenkle kundens digitale reise er også MySkiStar videreutviklet. Nå gir MySkiStar også informasjon om alt som skjer på SkiStars skisteder. Appen og webben skal gjøre informasjon under besøket tydeligere og mer tilgjengelig. MySkiStars er også SkiStars medlemsklubb med over 750.000 medlemmer.
– Under utviklingen av våre digitale plattformer har kundens ønsker vært viktig. For oss er det nå en selvfølge at webb og mobil skal ha samme prioritet. Nå brukes webben i stor grad når det gjelder planlegging og bestilling, mens mobilen er dominerende når gjesten besøker oss, avslutter Mathias Lindström.
Om SkiStar
SkiStar AB (publ) er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-segment. Konsernet eier og driver alpinanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, i Sälen, Åre og Vemdalen, samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Markedsandelen i Sverige er 50 prosent, i Norge 31 prosent og totalt i Skandinavia 41 prosent. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Virksomheten deles inn i tre kjerneområder: Drift av skianlegg, infrastruktur og explotering.