Stay er en global reiseapplikasjon som som lar deg dele erfaringer med venner. Nå er Stay AS og designbyrået Unfold nominert til Hedersprisen for god design for Stay.com.
I en pressemelding heter det at Hedersprisen fremhever landets enere innen design. Hensikten er å inspirere næringslivet til å investere i designmetodikk for å øke konkurranseevne og verdiskaping.
 Årets nominerte har det til felles at de sprenger grenser. Vi ser at stadig flere norske bedrifter bruker strategisk design som et verktøy for å strekke seg etter ambisiøse, internasjonale mål, sier Thea Mehl, prosjektleder i Norsk Designråd.
 Konkurransen på verdensmarkedet er beintøff, og skal norske eksportbedrifter hevde seg må de tilby de smarteste og mest brukervennlige løsningene. Her spiller design en svært viktig rolle, sier næringsminister Trond Giske.
Den norske reiseaktøren Stay så potensialet i markedet for et sosialt planleggingsverktøy. Nettsiden og mobilapplikasjonen Stay.com lar brukerne lage egne guider og dele erfaringer og anbefalinger med venner. De enorme kartene tar ikke opp mer plass enn en musikkfil.
Historien om Stay.com går helt tilbake til 2003. Da lanserte Stay AS, som da het Europareiser, landets første rene hotellbookingstjeneste på nett, Hotellweb. Tjenesten ble så populær at den ble solgt i 2008.
 Da innså vi at det ikke fantes noen god tjeneste for å planlegge hele reisen, ikke minst dersom du reiser sammen med noen. Selv pleide jeg å kjøpe guidebøker på flyplassen hver gang jeg skulle ut på tur. Her lå det urealiserte muligheter, sier Paasche.
Han forteller at dagens brukere er blitt bortskjemt på gratistjenester med høy grad av brukervennlighet, som Facebook.
 Folk flest er ikke villige til å investere tid på å forstå hvordan en tjeneste fungerer, da går de bare videre til konkurrenten. Digital tjenestedesign handler om å lage løsninger som er så enkle som mulig. Å bli nominert til Hedersprisen for god design er en bekreftelse på at vi har lykkes med det, sier Paasche.