Nå kan du selv enkelt endre flyreisen med Egenicas nye «online air exchange»- løsning. I dag er Egencia det eneste forretningsreisebyrået som tilbyr denne typen tjeneste på global basis, og løsningen er tilgjengelig for alle Egencias reisende. Eventuelle prisendringer og gebyrer oppdateres kontinuerlig og den reisende får tilgang til all informasjon som er nødvendig for å ta den riktige avgjørelsen via nettløsningen.
I den fjerde utgaven av Egencias Business Travel and Technology Survey kommer det frem at så fremt den reisende ikke opplever problemer med bestillingen, foretrekker halvparten av forretningsreisende selvbetjente løsninger fremfor direkte kontakt med kundeservice. Den nye løsningen som tillater kunden å endre flyreisen svarer på kundens behov og gjør hver eneste reise enklere, både for den reisende og for bedriftens reiseansvarlige.
– Egencia ønsker å imøtekomme kundenes behov uansett hvor de befinner seg. Vi skal levere eksepsjonell service når de trenger det, og tilby de samme tjenestene på tvers av enheter. Når den reisendes planer endrer seg og behovet for å endre flybilletten oppstår, enten for å nå et viktig møte eller rekke hjem til helgen, kan den reisende enkelt endre bestillingen selv på alle enheter, sier Michael Gulmann, chief product officer i Egencia.
I tillegg til å se hva det vil koste å endre billetten, kan den reisende få opp alternative flyvninger innenfor sammen klasse. Setepreferanser og betalingsinformasjon overføres automatisk til den nye flyvningen, og på den måten blir ombookingen enkel og lettvint.