Travel News Market ble lansert for første gang i 2016, dengang på Friends Arena i Solna utenfor Stockholm. I år har arrangøren trukket messen inn til selve byen og Stockholm Waterfront Congress Center. Antall utstillere har økt fra fjorårets drøyt 120 til rundt 170, med de fleste sektorer i reiselivet representert – deriblant flere norske, med Norwegian og Visit Norway i spissen.
Messen inneholder i 2017 en rekke forelesninger og presentasjoner i “Speakers Corner”, selvsagt i tillegg til sosiale sammenkomster i etterkant av en hektisk messedag. De fleste Travel News snakket med i løpet av dagen er godt fornøyd med publikumsresponsen; messen er ikke for stor, men likevel stor nok til at selskapene finner det interessant å delta. Her har man tid og rom til å snakke ordentlig med både kunder og kolleger, uten å bli forstyrret av det hektiske bråket som de store messene ofte fører med seg.
Felles for mange av reiselivsselskapene er et ønske om å øke virksomheten mot de nordiske landene, et ønske som blir tydeligere uttrykt jo lenger syd de har sitt utspring.
Messearrangøren er godt fornøyd både med antall utstillere og antall besøkende, og Travel News Market vil uten tvil bli gjentatt også i 2018.
(Travel News Norge er ikke forbundet med Travel News Sverige og Travel News Market.)