Det er først og fremst voksne uten barn og barnefamiliene som ønsker seg til Tyrkia, og Ving er fornøyd med at pilen peker oppover for landet som i mange år var blant nordmenns største feriefavoritter.
Etter et par år med kraftig nedgang i antall reisende på grunn av den politiske uroen i landet, mener nå Ving at tendensen er i ferd med å snu.
– Vi så tendenser på dette allerede på tampen av sommeren 2017, hvor antall søk på reiser til Tyrkia økte. Den trenden forsterket seg utover høsten. På bakgrunn av det har vi økt kapasiteten til Tyrkia med 50 prosent til neste sommer sier Grønli.
– Allerede nå ser vi at det var en riktig strategi, og økningen i salget er nå på opp mot 500 prosent. Trenden er med andre ord veldig klar, men det er en stund til vi er tilbake til de store volumene fra sommeren 2013,
Direktøren forstår godt hvorfor Tyrkia er tilbake i folks bevissthet.
– De som har vært i Tyrkia vet hva landet kan by på av deilig klima, høy standard på bosteder, og ikke minst mat og kultur i verdensklasse. Det er klart folk ønsker å reise tilbake. Husk, bare sommeren 2013 kom over 250 000 nordmenn hjem fra Tyrkia med gode minner, sier han.