– Vi ser at det er spesielt barnefamiliene som har vært aktive denne påsken, sier kommunikasjonsdirektør i Ving, Tonje Løkaas Fossum, i en pressemelding
– Hele 24 prosent av de som har søkt etter reiser hos oss har vært familier med barn,
Og det er tydelig at nordmenn er online uansett om de befinner seg i byen eller på fjellet. Hele 44,5 prosent av de som har vært inne på ving.no i påsken brukte mobil, og 20 prosent booket ferien sin via mobiltelefonen.
– Vi ser at denne trenden øker for hvert år. Kundene våre er blitt mer trygge på å bestille reiser på nett og setter pris på å kunne bestille reiser hvor som helst og når som helst, sier Løkaas Fossum.
Vinnerne blant feriedestinasjonene denne påsken var Hellas, Mallorca og Kroatia. I tillegg solgte reiser til Tyrkia hele 62 prosent bedre enn samme tid i fjor.
– Det kommer sannsynligvis av at reisene til Tyrkia er blitt noe billigere og at det gir flere mulighet til å unne seg en ferietur, sier Vings kommunikasjonsdirektør.