Den nye direktøren ved Oslofjord har blant annet vært Vice President Sales i First Hotels i Norden og Salgsdirektør for Norge i Nordic Choice Hotels med ansvar for hotellkjedens selgere og viktigste kunder. Jørgensen har i tillegg ledet Nordic Choice resorthotell på Hafjell og kommer nå fra stillingen som direktør for Clarion Hotel Tyholmen i Arendal. Gjennom ansettelsen tilføres Oslofjord Convention Center betydelig ledelses, drift- og salgs-kompetanse.
– Det å få ansvaret for løpende drift og kommersiell utviklingen av denne enestående destinasjonen, var en faglig utfordring det var umulig å takke nei til, sier Tore Jørgensen som tiltrådte i begynnelsen av mars. Allerede i juni åpner han det første av Oslofjords i alt 15 nye hotellbygg som alle er tegnet av mesterarkitekten Niels Torp.
Skal ansette et 10-talls nye kolleger
Men før juni skal Jørgensen rekke mye. Blant annet skal Oslofjord Convention Center nå ansette en lang rekke medarbeidere og bygge et kompetent og dedikert lag.
– Jeg legger listen høyt og vil ansette de aller best kvalifiserte i de respektive stillingene, det være seg ny driftsdirektør, kommersiell direktør eller prosjektleder. Fortløpende vil vi også ansette ressurser innen Food & Beverage, salg, kokker, renhold, servitører, badevakter etc. Jeg håper mange i vår region vil kjempe om disse jobbene, sier Jørgensen.
Vil være en positiv lagspiller i lokalmiljøet
– Min drivkraft er å realisere potensialet i dette anlegget, bygge en solid virksomhet og skape mange arbeidsplasser som kommer lokalmiljøet og kommunen til gode. Nøkkelen til gode resultater er kompetente, profesjonelle og gode kolleger som gjør sitt beste hver dag og derigjennom bidrar til at kundene vender tilbake til Oslofjord. Dette gleder jeg meg veldig til å ta fatt på, sier Jørgensen.
Styrker organisasjonen ytterligere
– Vi er svært glade for å ha fått med oss Tore på laget, og derigjennom profesjonalisere organisasjonen ytterligere. Med fartstid fra ledende aktører i norsk og nordisk hotellnæring de siste 27 årene, har han de beste forutsetning for å realisere den sterke kommersielle satsningen som nå starter på Oslofjord. Han kjenner markedene vi retter oss mot, og hans kompetanse og nettverk er svært verdifullt for oss, sier styreleder Roar Ingdal i Oslofjord Convention Center.
Implementerer kraftig kommersiell satsning
Oslofjord er allerede en anerkjent leverandør av store og komplekse arrangementer. Om ikke lenge er stedet også en enestående destinasjon med fantastiske resortfasiliteter. I 2021 ferdigstilles investeringer for 3 milliarder kroner. Da står enda større konferansefasiliteter med flerbruksmuligheter i tillegg til 15 nye hotellbygg, samt badeanlegg, ferdig. Samlet vil anlegget disponere 2400 rom inklusive 1600 suiter, og ha en konferansekapasitet på 6800 sitteplasser. Alt dette bare 18 minutter fra Torp Sandefjord lufthavn og en drøy time fra Oslo. Målsettingen er å doble antallet arrangementer fra 2016 til 2019.