Visit Norway vant ‘Gold Adrian Award 2016’ for nettsiden visitnorway.com under gallautdelingen i New York. Nettsiden er Norges største reiselivsportal med 18 millioner besøk i 2016.
– Hele reiselivsnæringen har vært med på dette arbeidet med tekst, bilder og produkter så dette er en pris til oss alle sammen, sier ansvarlig for visitnorway.com, Hans Petter Aalmo, i en pressemelding.
Visitnorway.com lanserte nye sider i januar i 2016, med et helt nytt visuelt og redaksjonelt innhold med fokus på store bilder og video, mens antallet redaksjonelle artikler er kuttet. I tillegg fokuseres det mer på å løfte fram byopplevelser, lokal mat, arkitektur og design.
HSMAI Adrian Awards deles ut hvert år, og over 1200 bidrag ble sendt inn før årets kåring. Adrian Awards er en av de mest prestisjefylte prisene innen reklame og markedsføring i reiselivsbransjen, som omfatter hele industrien med flyselskaper, hoteller, destinasjoner samt sosiale mediekampanjer og nettsider.
Gullvinnerne er valgt basert på fremragende bidrag til bransjen i ulike kategorier.
I tillegg fikk Visit Norway sølv i kategorien ‘Social media campaign’ for den sosiale mediekampanjen #Sheepwithaview.
Juryen besto av eksperter fra reiseliv – og medieindustrien, og omtalte kampanjen som ‘eksepsjonell’.