Det innebærer flere kampanjer og gir enda flere medarbeidere i Norwegian mulighet til å være med og hjelpe.
– I tråd med Norwegians internasjonale vekst er det naturlig at vårt samarbeid med UNICEF også utvides til flere land. Samtidig er dette en fin måte å markere ti år med godt samarbeid mellom Norwegian og UNICEF Norge, sier konsernsjef Bjørn Kjos.
Norwegians signaturpartnerskap med UNICEF innebærer en rekke felles aktiviteter som har til formål å hjelpe vanskeligstilte barn i form av innsamlingskampanjer og andre aktiviteter. Norwegian og UNICEF har i flere år sendt et fullastet fly med skolemateriell og nødhjelp til deler av verden påvirket av krig og konflikt, blant annet verdens nest største flyktningleir, Za’atari i Jordan og Den sentralafrikanske republikk. Norwegian har også en funksjon på nettsidene som gir passasjerer mulighet til å donere penger til UNICEF når de bestiller flybillett. Siden juni 2015 har Norwegians passasjerer gitt over ni millioner kroner til UNICEFs arbeid for barn via denne løsningen. De ansatte i Norwegian støtter også UNICEF i form av at den årlige julegaven går til organisasjonen.
– I løpet av de ti årene vi har samarbeidet har vi hatt mange spennende kampanjer som har skapt en bedre fremtid for barn over hele verden. Vi er veldig glade for å utvide samarbeidet slik vi kan nå ut til enda flere barn, sier generalsekretær Camilla Viken i UNICEF Norge.