Tradisjonen tro innleder vi Grand Travel Award med lederseminaret – som også i år finner sted på Wallmans i Mølleparken 6 i Oslo torsdag 12. januar klokken 16.00
Tema: Markedsføring i en digital verden
Bakgrunnen for valget av tema er at ingen av oss er uberørt, og at digitaliseringen er noe som både bekymrer og pirrer bransjen. Vi har fått med oss noen av de beste digitale hodene i og utenfor bransjen. Sammen skal vi titte litt i glasskula og diskutere oss frem til mulige løsninger, se på utfordringene, men først og fremst analysere mulighetene.
I panelet
Bente Bratland Holm
Bente Bratland Holm har fortid som markedsdirektør i Norges Turistråd, leder av TOP International Hotels Scandinavia, markedsdirektør i Best Western, samt utført oppdrag knyttet til strategiarbeid og omstilling. Bente etablerte Norway Convention Bureau, før hun gikk over til VisitOSLO. Her har hun ledet en større omstillingsprosess av selskapet og laget en strategi for byens reiselivssatsing som skal gjøre Oslo til en vinner av norsk reiseliv i fremtiden.
Elisabeth Larsen-Vonstett
Reiseoperatøren Vings informasjonssjef har lang fartstid i norsk reisebransje, samt studier i SoMe fra BI. De seneste årene har hun vært ansvarlig for sosiale medier både i Ving og i Star Tour/TUI Nordic.
Kristjan Mar Hauksson
Den joviale islendingen er COO og partner i byrået (SMFB) Engine. I over 20 år har han hjulpet reiseorienterte organisasjoner som hotels.com, WOWair, Budget, Visit Iceland, Visit Sweden, Icelandair, Visit Telemark og Nordic Choice Hotels med å skape økt merkevaresynlighet gjennom digital kommunikasjon. Kristjan er en av grunnleggerne av Oslo/Reykjavik-baserte (SMFB) Engine. Han har også skrevet en bok om internettmarkedsføring på islandsk, samt boken Global Search Engine Marketing som ble utgitt på amerikanske QUE Publishing.
Helena Sjögren
Den svenske SoMe-eksperten har med suksess bidratt i den digitale oppbyggingen av merkevarer som Aftonbladet, TradeDoubler og Destination.se. Idag leder hun Smart Media, Etravelis forretnings-område for digitalt salg og markedsføring, som er et nytt og hurtig voksende forretningsområde for Nordens største reiseoperatør.
Knut Harlem
Harlem er en av grunnleggerne av Dinamo Reklamebyrå, mangeårig reklamemann og markedsstrateg som blant annet sto bak kampanjen ”Det er deilig å være norsk –i Danmark”. Det kommer med andre ord til å bli en særdeles interessant og viktig debatt på Mølla i Oslo du absolutt ikke bør gå glipp av!
Påmelding Lederseminaret 2017 her!
Påmelding Lederseminaret og Grand Travel Award 2017 her!
Med vennlig hilsen
Bjørn Moholdt
Sjefredaktør Travel News