Ifølge en pressemelding fra selskapet økte de totale inntektene i kvartalet til nærmere 3,5 milliarder kroner. Samme tall for andre kvartal i fjor var 3,17 milliarder.
Veksten i RevPar (gjennomsnittlig inntekt per tilgjengelig rom) var 8,8 prosent sammenlignet med samme periode i 2015.
Etterspørselen har ifølge selskapsledelsen vært sterk i samtlige av Scandics markeder første halve året av 2016 og i sommerhalvåret, og selskapet har et fortsatt positivt syn på at etterspørselen i markedet forblir god også ut året.
– Det er tydelig at våre kommersielle strategier fungerer, og at vi tar markedsandeler, sier konsernsjef Frank Fiskers i en kommentar til halvårsrapporten.
Når det gjelder integreringen av Rica-hotellene i Scandics driftsmodell fortsetter det ifølge pressemeldingen ”…å generere positive effekter på alle plan”.
Når det gjelder fremtiden er det lite negativt å spore, snarere at Scandic har ”en sterk pipeline med betydelige hotellprosjekter i nær fremtid”.
– Vi er dermed godt i gang med vår målsetting om å vokse med to til fire hoteller i året, sier Fiskers.
– Allerede dette halvåret har vi åpnet fem nye hoteller, hvorav to prominente i Stockholm. Et av disse innebar lanseringen av vårt først signaturhotell – Haymarket by Scandic. Samtidig har vi faset ut tre ikke-strategiske norske partnerhoteller.