– Eurobonus er en av de viktigste satsningsområdene de nærmeste seks til ni månedene, sier SAS-direktør Eivind Roald i en kommentar til Dagens Næringsliv.
Resultatet for første kvartal er betydelig bedre enn samme periode i fjor, noe som virker lovende for fortsettelsen. Omsetningen gikk ned fra 8,4 til 8,3 milliarder. Resultatet ble imidlertid forbedret fra minus 829 i samme periode i fjor (november til ut januar) til minus 404 millioner kroner.
Fremover skal SAS satse på digitale løsninger, og ikke minst på sitt lojalitetsprogram.
– Slik skal vi sikre nåværende og nye kunder, sier Roald i en kommentar til satsingen.
Han lover flere endringer i Eurobonus-ordningen over sommeren. Blant annet skal man kunne sikre seg gullkort for livet.
– Dersom du har vært lojal SAS-kunde i minimum ti år, og hatt gullkort i denne perioden, ønsker vi å belønne lojaliteten med et gullkort for resten av livet, sier Roald.
Det skal også bli mulig å fryse medlemsnivået i Eurobonus-programmet – i perioder der man ikke reiser så mye. I tillegg skal det satses på tjenester og flere muligheter for bruk av SAS-kortet.
– Det viktigste vi kan gjøre er å gjøre flere seter tilgjengelige for våre Eurobonus-kunder, og i tillegg gi lettere tilgang til disse, forklarer Roald ti DN, der han samtidig annonserer flere perioder med kampanjer, der kundene skal kunne kjøpe Eurobonus-billetter til rabatterte priser.