Dette gjør at SAS kunder kan velge den løsningen som passer dem best; bankkort, kredittkort, direkte betaling, faktura eller PayPal One Touch.
SAS er opptatt av å gjøre livet enklere for sine kunder og utvider nå betalingsalternativene i deres digitale kanaler. Nå tilbyr SAS muligheten til å betale eksempelvis flybilletter, ekstra bagasje og tilgang til lounge via PayPal One Touch. Dette betyr at du raskt og enkelt kan gjennomføre et kjøp med et eneste klikk, uten å behøve å taste inn brukernavn, passord eller annen betalingsinformasjon.
– Vi jobber hele tiden med å optimalisere våre salgskanaler for å skape enkle og smidige løsninger som passer våre kunder. Mange er vant til å benytte seg av såkalte ”wallet-løsninger”, som for eksempel PayPal, når de handler på nett og derfor er jeg glad for at vi i SAS nå tilbyr den betalingsløsningen, sier Annelie Nässen, global salgsdirektør i SAS.
Innledningsvis vil PayPal være tilgjengelig som betalingsalternativ for kunder i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland og Storbritannia. I løpet av kort tid vil PayPal også være tilgjengelig som betalingsalternativ i SAS appen.
– Når man først har bestemt seg for å kjøpe noe skal det være enkelt å gjennomføre transaksjonen. PayPal One Touch forenkler prosessen så langt det er mulig, uten å gjøre avkall på sikkerheten, sier Mårten Barkman, direktør i PayPal Skandinavia.
SAS har digitalt salg i cirka 30 ulike markeder og satser stort på å tilby lokale betalingsløsninger for å møte kundenes behov. Senest i november 2015 utvidet SAS betalingsmulighetene for det kinesiske markedet gjennom å tilby Alipay og UnionPay til sine kunder i Kina og Hongkong. Disse betalingsløsningene er dominerende på det kinesiske markedet.