Hertz mener det er god tilgjengelighet, brukervennlige tekniske løsninger og en stadig grønnere profil som har ført dem til toppen av denne meget prestisjefylte listen.
«Women’s Choice Award» er et svært innflytelsesrikt nettverk som hvert år stemmer frem sine favorittselskaper innenfor en rekke bransjer. Målet er å løfte frem kvinners preferanser og forventninger og få flere selskaper til å legge til rette for disse. Hertz vant fordi de oppleves å ha det beste lojalitetsprogrammet, den grønneste profilen og den beste kundeservicen.
– Dette er selvsagt en stor anerkjennelse for Hertz. I USA er dette et mektig nettverk, så dette blir lagt merke til over hele verden. I Norge har vi ikke den samme tradisjonen for å ha kjønnsspesifikke konsepter, men vi er selvsagt opptatt av å være både menns og kvinners favoritt, sier Trygve Simonsen, adm. direktør for Hertz i Norge.
Nettverk og teknologi
God tilgjengelighet og brukervennlige tekniske løsninger er to viktige satsningsområder for Hertz både internasjonalt og i Norge. Hertz tolker kåring som at de er på rett vei.
– Vi satser knallhardt på tilgjengelighet. Vi skal være over alt i Norge hvor noen kan tenkes å ha behov for leiebil. Og så jobber vi med nye løsninger som blant annet inkluderer selvbetjeningskiosker, bildeling og helt nye leiekonsepter i sentrum av de største byene, sier Trygve Simonsen i Hertz Bilutleie.
Hertz har de seneste månedene vunnet flere priser. Blant annet «2015 FlyerTalk Award», «Frequent Business Traveler GlobeRunner Awards” og “TripAdvisor’s 2015 Travelers’ Choice for Car Rental”.