Ikke uventet er det de yngste som er mest aktive, viser undersøkelse utført i regi av reisebyrået Ticket.
Å oppdatere sosiale medier i ferien har blitt et must for mange. Det er tydeligvis moro å vise feriebilder og fortelle hva man gjør på reisen til de som er hjemme. Hele 47 prosent av alle som ferierer i utlandet gjør det, viser undersøkelsen.
– Å spørre venner og bekjente hva de gjorde i ferien er ikke lenger like relevant som det var. Mange vet nemlig hva venner og bekjente har gjort eller ikke gjort, takket være sosiale medier som Facebook, Instagram og Snapchat, sier Ellen Wolff Andresen, markedssjef i Ticket Feriereiser.
Det er de yngste som er mest aktive og ikke uventet faller aktiviteten med alderen. De aller fleste aktive sier at de bruker opp til en time av sitt opphold på å oppdatere på sosiale medier, mens bare én prosent sier at de bruker mer enn 8 timer på sosiale medier på reisen. 42 prosent sier de ikke legger noe tid i det hele tatt på å oppdatere sosiale medier.
Spørsmål fra Tickets Respons Analyse undersøkelse: – Hvor mye tid bruker du på å oppdatere sosiale medier i løpet av en reise?
Opptil 1 time: 28 prosent
1-2 timer: 10 prosent
2-5 timer: 6 prosent
5-8 timer: 2 prosent
Mer enn 8 timer: 1 prosent
Vet ikke: 12 prosent
Bruker ikke tid i det hele tatt: 42 prosent
Kilde: Tickets Respons Analyse undersøkelse med 1084 respondenter, riksrepresentativt utvalg