For tredje år på rad har Norwegian også blitt kåret til Europas beste lavprisselskap. Det er flypassasjerene selv som bedømmer over 200 flyselskaper over hele verden i det som betegnes som den mest prestisjefylte og anerkjente prisutdelingen i flybransjen. Administrerende direktør Bjørn Kjos og utvalgte medarbeidere fra pilot- og kabinkorpset i Norwegian tok imot prisen under Paris Air Show i dag.
– Jeg er veldig stolt og ydmyk over disse viktige anerkjennelsene fra våre passasjerer. Det er tredje året på rad Norwegian har blitt kåret til Europas beste lavprisselskap og det er helt fantastisk at vi i tillegg har blitt kåret til verdens beste lavprisselskap på langdistanse for første gang. Jeg vil gjerne takke alle de passasjerene som har gitt Norwegian så gode skussmål. Det er godt å se at kombinasjonen splitter nye fly, et stort og godt rutenett, lave priser og hyggelig service blir satt pris på. Dette ville aldri vært mulig uten alle de fantastiske medarbeiderne i Norwegian som hver dag gjør sitt ytterste for at passasjerene våre skal ha en fin reise, sier administrerende direktør Bjørn Kjos.
I kategorien «beste europeiske lavprisselskap» var også EasyJet og Germanwings nominert. I klassen «beste lavprisselskap på langruter» var også JetStar og AirAsiaX nominert.
Norwegian var også nominert i klassene «verdens beste lavprisselskap», «beste lavpris premium-klasse», «beste flyselskap i Nord-Europa» og «beste lavpris premium-sete».
– Det er en fantastisk prestasjon for Norwegian å vinne denne kåringen tre år på rad, noe som tydelig understreker selskapets popularitet blant de flyreisende i Europa. I år har Norwegian hatt enda mer suksess ved å bli kåret til verdens beste lavprisselskap på langdistanse, sier administrerende direktør av SkyTrax, Edward Plaisted.
Dette er SkyTrax World Airline Awards
SkyTrax World Airline Awards er den mest prestisjefylte og anerkjente prisutdelingen i flybransjen. Reisende fra over 160 land deltar hvert år i verdens største undersøkelse for kundetilfredshet blant flypassasjerer. Over 200 flyselskaper måles i undersøkelsen. Kundene bedømmer alt fra opplevelsen under innsjekk, ombordstigning, setekomfort, renslighet i kabinen, mat, drikke, underholdning og service.