Hotellet eies av hotellfamiliene Söder og Östlundh samt familien Ruhne, som også eier vingården Terreno i Toscana.
På The Winery Hotel kan gjestene forvente seg vinopplevelser utover det vanlige. I tillegg til egen vin og vinimport fra de mest fornemme vinhusene, vil det bli arrangert vinsmakinger, vinmesser, kurs og omvisningsturer i vinfabrikken. Hotellet vil ha en møte- og konferanseavdeling for opp til 170 deltakere samt en delikatessebutikk der gjestene kan kjøpe med hjem de samme råvarene som kokkene i restauranten benytter. Vinfabrikken, med stålsisterner og eikefat, vil være det første gjestene ser når de kommer inn i lobbyen – og hit transporteres 10 tonn druer fra Toscana hvert år. Hotellets arkitektur med mursteinskledde vegger og store industrivinduer skal framstå som en stor mathall, og innredningen skal gi en stemning av en gammel vinfabrikk med moderne design. Inspirasjon er hentet fra Brooklyn og Toscana. The Winery Hotel ligger ved Järva Krog et stenkast fra Brunnsviken og Hagaparken nord/øst for Stockholm.
– Med BW Premier Collection får vi ta del i Best Westerns distribusjonskanaler, og vi vil kunne tilby våre gjester et sterkt lojalitetsprogram i Best Western Rewards, sier Marcus Östlundh, adm. direktør og deleier i The Winery Hotel.
– Samtidig behøver vi ikke å kompromisse med vårt eget varemerke, noe som er veldig viktig for oss, fortsetter han.
– Med sin høye standard og sitt unike konsept passer The Winery Hotel perfekt som et BW Premier Collection hotell, sier Johan Kukacka, CEO for Best Western Scandinavia.
– Jeg ser med spenning fram til det ferdige resultatet, jeg tror dette kommer til å bli en suksess.