Det Nasdaq-noterte NCLs satsing mot Norge (ble notert i 2013) er også synlig i rederiets globale markedsføring, hvor det heter “Dine like a Parisian, Surf like a Hawaiian, Party like a Brazilian, Love like a Venetian, Chill like a Jamaican, Shop like a New Yorker” – alt oppsummert i hovedbudskapet “CRUISE LIKE A NORWEGIAN”. Ingen tvil om at selskapet bruker sin norske arv for alt den er verdt. For oss nordmenn er det selvsagt også smigrende å se at det norske blir ansett som noe attraktivt ute i verden.
Satsingen ble lansert for presse og bransjefolk i Oslo 14. mai, og innebærer blant annet betydelig økt PR- og markedsaktivitet, nye nettsider på norsk og priser presentert i norske kroner.
– Med vår sterke arv som Norwegian Cruise Line og vårt prisvinnende Freestyle Cruising-produkt som passer som hånd i hanske til våre norske gjester, er det et logisk steg i vår satsing i Europa å øke vårt nærvær i Norge, sier Andy Stewart, executive Vice President Global Sales and Passenger Services.
– Som en del av vår Partners First-forpliktelse ser vi frem til å intensivere samarbeidet i vårt sterke nettverk av lokale distribusjonspartnere, samtidig som vi lanserer skreddersydd markedsmateriale på norsk – og med lokal valuta som støtte i deres salgsarbeid.
Tom-Andre Baraas får som Business Development Specialist ansvaret for å styrke salgsarbeidet i Norge, sammen med Nick Wilkinson, Director of Business Development UK, Ireland and Scandinavia.