Charles de Gaulle har lenge vært en beryktet mellomstasjon for mange nordmenn på vei andre steder. De siste årene er det imidlertid gjort store utbedringer, både i service og ikke minst kapasitet, noe som utvilsomt har bidratt til å øke komforten for de titusenvis av norske passasjerer som reiser ut i verden over den franske hovedstaden.
Arbeidet med Air France sitt nye boardingområde startet i 2012, og nå er alle deler av dette området åpnet og klart til bruk. Her legges det ikke minst til rette for raskere og enklere koblinger for passasjerene som mellomlander, i tillegg til en ny businesslounge.
Av nye funksjoner er det verdt nevne spesielle passasjerkanaler gjennom terminalen, som skal forkorte overgangstiden med opp til ti minutter. Nye og mer trivelige shoppingområder er det også gjort plass til, med en design som utbyggeren mener ”minner om en rusletur i byen”.
Det er spesielt hastigheten på innsjekking og tilgang til boardinglounger som trekker opp, viser en fersk undersøkelse Air France har foretatt blant 816 passasjerer fra ulike land.
– Å besøke det nye ombordstignings-området vil være en opplevelse i seg selv, mener Country Manager Norge for Air France og KLM, Daniel Eggenberger, i en pressemelding.
Vi som tidligere har irritert oss over slapp og treg service lever i håpet om at opplevelsen i så måte er av positiv karakter.