På Carlson Rezidor Hotel Groups årlige forretningskonferanse i Minneapolis/Brussel den 18. februar, kom nyheten om at hotellkjeden vil lansere merkevarene Radisson Red og Quorvus Collection. I følge selskapet er konseptet Radisson Red designet og utviklet med ambisjon om å gi dagens hotellgjest morgendagens muligheter gjennom teknologiske nyvinninger. Quorvus Collection, et knippe fantastiske luksushoteller, vil speile og imøtekomme ønskene den moderne, kresne hotellgjesten har.
Innen 2020 ønsker hotellgruppen å utvikle 60 Radisson Red hotell og 20 Quorvus Collection hotell på verdensbasis.
– Konseptene Radisson Red og Quorvus Collection representerer en gylden mulighet for Carlson Rezidor til å differensiere merkevarene våre ytterligere, sa Trudy Rautio, president og chief executive officer i Carlson Rezidor.
Konseptet Radisson Red skal gi gjesten helt nye opplevelser innen design, teknologi, personlig valgfrihet, service og effektiv tilrettelegging. Via en egen Radisson Red app kan gjesten eksempelvis sjekke inn, bestille mat, blomster og arrangere transport til og fra flyplassen – samt kontrollere alle fasilitetene på hotellrommet. Samtlige funksjoner i appen er designet ut fra gjestens ståsted, og listen over finesser og unike valg er lang. Lifestyle Select henspeiler nettopp på det faktum at det er gjesten selv som bestemmer.
Både Radisson Red og Quorvus Collection lanseres samtidig i Europa, USA, Midt-Østen, Afrika og Asia i 2015. Quorvus Collection vil likevel annonsere sitt første medlemshotell allerede i løpet av andre kvartal 2014.
Luksushotellene som inngår i konseptet Quorvus Collection og satser stort på design, historikk og arkitektur. Hotellene vil befinne seg i byer, moderne bygninger, historiske bygninger og også kunne være deler av landemerker. Seks områder vil være hovedfokus; velvære, innfrielse av ønsker, design, underholdning, inspirasjon og kontakt.
I forbindelse med selskapets nye merkevarestruktur, har Carlsons strategiske partner Rezidor og det italienske motehuset Missoni besluttet å avslutte utvikling og drifte av merkevaren Hotel Missoni fra og med 31.12.2013. De to siste hotellene, Hotel Missoni Edinburgh og Hotel Missoni Kuwait, vil ikke operere under navnet Hotel Missoni fra senest 30. juni 2014 selv om begge hotellene fortsatt er i Rezidors portefølje.
– Hotellprosjekter eid av tredjepart som er under utvikling i Oman, Qatar, Tyrkia, Brasil og Mauritius har blitt sagt opp av Rezidor eller er i forhandling med tanke på mulig konvertering til øvrige Rezidor-merker. Avgjørelsen er i tråd med selskapets langsiktige strategi og fokus på kjernemerkene Radisson Blu og Park Inn by Radisson. Vi vil gjerne takke Missoni for meget godt samarbeid og tilliten de har gitt oss gjennom årenes løp, sier Trudy Rautio.