Den 1. oktober The Sunny Heart lansert som felles symbol i hele Thomas Cook Group. The Sunny Heart er tilnavnet på den hjerteformede logoen som ble utviklet i Norden og lansert i Ving Norge i desember i fjor. Nå kommer «hjertet» til å finnes i over 70 land over hele verden.
– The Sunny Heart kommuniserer vårt kundeløfte og våre interne verdier på en veldig treffende måte. Det er blitt gjort små kosmetiske endringer for å tilpasse symbolet globalt, men det vesentligste er basert på suksessen vi gjorde med symbolbyttet i Ving, Spies og Tjäreborg i Norden, sier Tonje Fossum, markeds- og kommunikasjonsdirektør for Ving Norge og leder for varemerkeprosessen fra norsk side.
Thomas Cooks tidligere logo, «Globen», forsvinner helt og erstattes av The Sunny Heart. I arbeidet med den globale lanseringen har hjertet blitt utviklet og det oppdaterte symbolet er et mer skinnende hjerte med en mer markert kant som gir en tredimensjonal opplevelse. Symbolet har gjennomgått flere konsumentundersøkelser på flere markeder med veldig godt resultat.
– Når nå hele gruppen får én og samme identitet bidrar dette til at Thomas Cook blir mer synlige i hele reisehjulet – ved bestilling, på flyplassen, på flyet, på reisemålet. Dette vil også tydeliggjøre bredden i gruppens produkter – vi tilbyr ikke bare våre kunder sol og bad, men også for eksempel storbyreiser, fotballreiser og konsepthotell. En samlet identitet globalt vil synliggjøre hva som skiller oss fra konkurrentene, og samtidig bidra til at vi jobber mer effektivt sammen som gruppe, mener Fossum.