9.juni lanserer SAS sitt nye servicekonsept. “Det nye servicekonseptet er arbeidet fram ved kartlegging av behov hos dagens reisende, og i tett dialog med kunder og medarbeidere”, skriver SAS i en pressemelding.
– De serviceklassene som ble skapt for 30 år siden speiler ikke dagens behov. Tid er en mangelvare på ett helt annet sett for de aller fleste. Reisende etterspør tidseffektivitet og attraktive priser uten skjulte avgifter. Med SAS Go og SAS Plus møter vi behovene på begge punkter, sier Rickard Gustafson, konsernsjef i SAS.
Med det nye systemet ønsker SAS å lage et like smidig system for reisende både i jobb og privat.
Prisene blir også lavere. En SAS Plus billett vil i gjennomsnitt reduseres med 28 prosent på norsk innenriks og i Skandinavia. Prisen på reiser i resten av Europa reduseres med 31 prosent.
SAS satser også stort på cafe i luften. De lanserer blant annet sin egen chips. Kunder på SAS Plus har måltid og snacks inkludert, men samtlige kunder tilbys å kjøpe fra samme utvalget.