I den norske TUI-ledelsen er man ikke fullt så nostalgisk anlagt. Her ser man fremover.
– Vi er nå helt integrert i verdens største reiseselskap, sier André Braathen, Country Manager TUI Norge.
Han ser bare fordeler ved at man med det nye navnet blir enda sterkere knyttet til reisegiganten.
– Vi får nå tilgang til en hel verden av ressurser som vil komme kundene våre til gode. TUI vil få et bredere og mer fleksibelt tilbud i tiden som kommer, konkluderer han, og fortsetter:
– Selv om navnebyttet markerer en stor endring så vil TUI fortsatt være det mange av våre kunder kjenner oss for. Vi tilbyr pakkereiser til kjente og kjære destinasjoner, og vi har fortsatt kontorer i Oslo, Stockholm, Helsinki og København. Våre skandinaviske guider er tilstede på våre hoteller og destinasjoner, og alles kjære Bamseklubb finnes fortsatt.
Nesten umerkelig har TUI jobbet mot navnebyttet over flere år. Det karakteristiske TUI-smilet er blitt større, mens Star Tour-navnet gradvis er blitt mindre. At nå tar skrittet fullt ut er ifølge Braathen som en naturlig progresjon i den internasjonale utviklingen på dette området.
– Våre norske kunder er erfarne reisende som kontinuerlig søker nye ferieopplevelser. Vi jobber hele tiden med å kunne tilby dem det beste av nye destinasjoner, fly, hotell, cruise og spennende opplevelser, avslutter Braathen.