Reiselivsbransjen i Norge har tapt titalls milliarder kroner på koronakrisen. Fortsatt er det stor usikkerhet knyttet til reiseråd fremover, på grunn av pandemien.
– Reiselivsbransjen har lidd vanvittige tap det siste året. På grunn av den vanskelige økonomiske situasjonen mange står i, har vi bestemt oss for å sette av et fond på 100 millioner visninger til reiselivsbransjen de neste fire ukene. Vi ønsker å bidra til at bransjen kommer seg på bena igjen så snart landet “åpner opp”, sier lederen for Schibsteds norske annonsevirksomhet, Christian Haneborg.
Schibsted tilbyr nå alle kunder i reisebransjen mulighet til å kjøpe visninger fra reisefondet til en betydelig lavere pris enn de hadde måttet betale under normale omstendigheter. Med dette tiltaket håper Schibsted å kunne bidra til å gi næringen et løft.
– Vi håper at dette initiativet kan bidra til å øke reiselysten og sikre bookinger utover sommeren og høsten. Vi har knyttet tette bånd til mange aktører i reiselivsbransjen i årenes løp, og håper at dette kan bidra positivt i en vanskelig tid, sier Haneborg.
Rolf Løken er salgsansvarlig for reisebransjen i Schibsted, og håper at både store og små aktører kan få god effekt av dette tiltaket.
– Vi ønsker å gi bransjen muligheten til vise frem alle de flotte opplevelsene, turene og feriene nordmenn gleder seg til i sommer og høst. Dette kan benyttes av alle reiselivskunder, uavhengig av størrelse, både de tilbyr reiser i Norge eller til utlandet. Det spiller ingen rolle om de driver med transport, overnatting, destinasjonsutvikling, eller aktiviteterer og opplevelser. Her er alle velkomne, sier Løken.