SAS har valgt Amadeus’ løsning Fare Families for å kunne vise sine velkjente «prisfamilier» også i reisebyråleddet. En prisfamilie kan inkludere ulike produkter og tjenester, som muligheten til å avbestille eller endre billetten, å sjekke inn et ekstra kolli eller bestille sete. På den måten blir de ulike prisene skreddersydd etter de enkelte passasjerenes behov.
– Vår visjon er å gjøre det enklere for våre skandinaviske kunder som reiser ofte. Som en del av dette lanserer nå SAS Amadeus Fare Families for å forenkle og forbedre salgsopplevelsen både for reisebyråer og reisende, sier Tobias Jönsson, VP Revenue Management i Scandinavian Airlines.
Amadeus Fare Families vil være tilgjengelig gjennom reisebyråer fra og med april.
Reisebyråene vil erfare at Amadeus Fare Families gjør det lettere for dem å tilpasse sine tilbud og identifisere muligheter for mersalg, heter det i en pressemelding fra selskapet. Billettprisene vil også være tilgjengelige for forretningsreisende via Amadeus’ selvbookingsverktøy for forretningsreisende.
– Fare Families tilbyr store muligheter for de flyselskapene som ønsker å forenkle og forbedre kjøpsopplevelsen både for passasjerer og reisebyråer, samtidig som det øker salget av tilleggstjenester betydelig, sier Decius Valmorbida, Vice President of Distribution Marketing på Amadeus.
I 2015 opplevde Amadeus en økning på nærmere 100 prosent i mengden tilleggstjenester som ble solgt av reisebyråer, både online og offline. Amadeus Fare Families tilbys nå av 25 flyselskaper over hele verden, og ytterligere ti flyselskaper vil iverksette løsningen i løpet av de neste månedene.