Det er ikke meningen å ødelegge festen. Vi heier på produkter som gjør det enklere for de reisende. Men denne gangen har dere definitivt sovet i timen, og jeg blir nødt til å si velkommen etter.
I dag tidlig satte jeg kaffen i halsen da jeg leste den såkalte nyheten deres om at kunder nå kan endre online – annonsert som første verktøy av sitt slag i markedet?
Det tok ikke lang tid før telefonen begynte å ringe og e-postene haglet inn fra våre reisende. Historien var den samme: «Hvem er Amadeus?». Jeg kunne selvfølgelig ha begynt med en lang avhandling om musikk og komponister, men hva skal jeg si når det kommer til innovasjon?
Som en av deres største kunder har jeg den glede å informere dere om at våre reisende har endret bestillinger online de ti siste årene. Når det gjelder oppgradering og spesialpriser har dette vært mulig de siste to årene. Det kan også være greit for dere å vite at vi har samme løsning på mobil.
Noen fun-facts:
- 70 prosent av alle bestillinger, endringer og avbestillinger er gjort online
- 46 prosent av alle romdøgn på hotell bestilles online
- 2 av 3 av alle endringer gjort hos Berg-Hansen blir gjort online
- 15 prosent av alle nye online-bestillinger blir gjort på mobil
- 24 prosent av alle endringer online blir gjort på mobil
Jeg forstår at her har det kanskje gått litt fort i svingene, og vi tar dette med godt humør!
Ser frem til videre samarbeid!
Med vennlig hilsen
Per Arne Villadsen
Administrerende direktør