Flere tusen har allerede benyttet seg av muligheten og setebestilling er en klar vinner blant passasjerene. I tillegg har Norwegian-appen fått en større oppdatering.
I begynnelsen av mars kunne reisende med Norwegian se endringer på selvbetjeningskioskene på Gardermoen. Foruten ny logo har flyselskapet lagt til flere muligheter. Blant de mest populære er bestilling av sete ved check-in i kiosken.
– Vi har testet setebestilling på kiosk i en drøy uke, og ser at kundene så langt har tatt imot oppgraderingen med åpne armer. Dette har vært spesielt populært, men vi ser også at muligheten for å legge til bagasje, Fast Track i sikkerhetskontrollen og Priority Boarding faller i smak hos passasjerene, sier Knut Olav Irgens Høeg, konserndirektør for IT og Business Services i Norwegian, før han fortsetter:
– Norwegian har forpliktet seg til å være kontinuerlig innovative i utviklingen av brukeropplevelsene. Parallelt med omprofileringen vil det komme flere tekniske oppgraderinger med mål om å gjøre flyreise enda enklere for våre kunder.
Norwegian forteller at de allerede har rullet ut løsningen på brorparten av flyplassene de benytter.
Legger inn ny profil og flere funksjoner i appen
Den oppgraderte appen skal føre til en raskere, lettere og mer brukerfokusert opplevelse. Målet med oppdateringen har vært å sikre høy kvalitet både på innholdet og det estetiske.
– Vi ser at stadig flere bruker appen både til bestilling, underveis og i forkant av reisen. Derfor er vi veldig glade for å lansere en ny versjon av appen som legger bedre til rette for å legge inn tidligere nettleserbaserte funksjoner. Dette handler ene og alene om å gjøre brukeropplevelsen bedre for kundene våre, sier Høeg.
I tillegg til en teknisk oppgradering har appen blitt omprofilert med ny logo, fonter og farger. Designet har også blitt forenklet kraftig, for å både fungere raskere og for å være mer oversiktlig.