Det er bare ett år siden Helene Hallre (32 år) kåret til Norges tredje fremste ledertalent i E24s kåring Ledertalentene. Nylig ble hun ansatt som hotelldirektør ved Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus.
– Mitt mål er å hver eneste dag gi gjestene våre uforglemmelige opplevelser, bidra til å utvikle teamet og skape gode resultater for selskapet, sier Helene Hallre, nybakt administrerende direktør ved Radisson Blu Scandinavia Hotel i Aarhus i en pressemeldin.
– Jeg er stolt og glad for å ha fått denne muligheten og ser frem til å lede hotellet sammen med et utrolig dyktig team, undestreker hun.
Radisson Blu Scandinavia Hotel i Aarhus har for øvrig de siste ti årene blitt kåret til det «Det beste hotellet i Danmark utenfor København.
– Vi er svært glade for at Helene skal lede vårt prisvinnende Aarhus-hotell. I tillegg til sterkt resultatfokus, er hun genuint opptatt av å skape de beste minnene for gjestene og utvikle sine team, noe som gjør henne til den perfekte hotelldirektør, sier Sonja Dive-Dahl, som er direktør for Danmark & Island for Rezidor Hotel Group.
Helene begynte å jobbe i Rezidor Hotel Group allerede som 19-åring. Etter noen år i ulike lederstillinger ved Radisson Blu Plaza Hotel gikk turen til et av Københavns mest legendariske og kjente hoteller – Radisson Blu Royal Hotel. Etter kort tid ble hun forfremmet til hotellsjef, hvor hun har vært frem til i dag.
2016 var ellers et minnerikt år for Helene. Foruten topplederjobben ble hun også kåret til det tredje beste ledertalentet i Norge av E24, som den eneste aktøren fra hotellbransjen på den prestisjefulle topplisten. Hun ble i tillegg kåret til en av toppkandidatene i kategorien «Årets drivkraft».
Helene ble tidlig kjent som en dyktig leder, og allerede i 2012 vant hun prisen “Young leader of the year” ved Radisson Blu Plaza Hotel i Oslo, og i 2014 ble hun kåret til «Årets unge leder» i hotell- og reisebransjen av HSMAI og HRR.
Helene Hallre takker ikke minst Rezidors ulike lederutviklingsprogrammer, deriblant Mentor-Mentee programmet, for at hun har fått jobben hun har i dag. Som leder tror hun at hun drar nytte av å ha «gått gradene» i selskapet.
– Det å ha bred erfaring fra driften, i tillegg til god skolegang, internasjonale opphold og en rekke utviklingsprogrammer, har gitt mye verdifull kunnskap på veien. Samtidig er forståelsen, og det å kunne se ting fra de andre ansattes side, noe av det aller viktigste for meg som leder, forteller Helene.
Hun trekker frem teamfølelsen som noe av det beste med jobben.
– Følelsen av å komme inn og være i ett med hotellet og medarbeiderne, få til de gode relasjonene mellom avdelingene, og få lov til å følge gjestene i hele den opplevelsen de har, det er det mest givende, sier hun.