Detaljene i den reforhandlede avtalen blir offentlige når signeringen av den formelle avtalen skjer etter sommeren.
– Vi er glade og takknemlige over at norske myndigheter har tatt de uforutsette utfordringene vi har møtt under covid19 på alvor. Vi har hatt en bra dialog som ledet fram til en avtale der vi kan tilpasse vårt rammeverk i samsvar med en postcovid-hverdag. Dette er viktig for våre reisende og ansatte, og driften vil fortsette å gå som normalt fra 1. juli da den nye avtalen trer i kraft, sier Magnus Hedin. Han er styreleder for Go-Ahead Norge og har vært forhandlingsleder i reforhandlingene med Jernbanedirektoratet.
Trafikkavtale 1 er avtalen som ble inngått da Go-Ahead vant anbudet om å kjøre trafikk på Sørlandsbanen, Arendalsbanen og Jærbanen.
Detaljene i den reforhandlede avtalen blir offentlige når signeringen av den formelle avtalen skjer etter sommeren.
Ser fram mot fortsettelsen
Cathrine Elgin, administrerende direktør for Go-Ahead Norge, ser nå fram til å bygge videre på alt arbeidet som har blitt gjort siden Go-Aheads første avgang den 15. desember 2019.
– Avtalen gir oss gode betingelser for å drive videre den gode driften av vår virksomhet. Med den nye avtalen vil vi fortsette å utvikle togreisen for kundene på våre linjer. Kunder som allerede er svært fornøyde med reisen de gjør med oss, om vi ser på den siste kundeundersøkelsen gjennomført av Jernbanedirektoratet. Der scorer vi best samlet av de ulike togoperatørene, sier hun.