Med fem avganger i uken kan man ikke påstå at Thai Ariways er forsiktige når de først satser i Norge. Men allerede til jul kan selskapet øke kapasiteten:
– Etter nyttår kommer vi til å se på hvordan halvåret i Norge har gått, og da kommer vi til å ta stilling til om vi skal øke kapasiteten, sa Chanapai til Travel News.
Det var liten tvil om at visedirektøren var godt fornøyd med åpningen  både flyet, produktet og markedet gjorde at dette var riktig lanseringstidspunkt, i følge Chanapai.
I dagens marked er det uhyre viktig å finne rett fly til rett rute samt å velge rette destinasjoner.
– Vi vet at både det skandinaviske og norske markedet er veldig bra, og da vi hadde muligheten til å sette inn en Airbus 340-500 på ruten tok vi den. Vi mener flyet er perfekt for det norske markedet. Vi vet nordmenn er betalingsvillige og det gjenspeiler også flyet, sier han videre.
Det kommer tydelig frem; flyet har ikke mer enn 113 økonomiseter, men har i tillegg en stor premiumøkonomidel på 42 seter, og ikke minst hele 60 seter på Royal Silk, Thai Airways businessklasse.
– Vi har valgt flyet med omhu og føler dette gjenspeiler markedet, sier Chanapai.
Og det er liten tvil om at de mener alvor, i annonsering til flyselskapet er det kun med premiumøkonomi og Royal Silk.
– Vi mener økonomisetene selger seg selv, sier Chanapai selvsikkert.
Og prisen er det lite å si på. Nestsjefen ønsker Âå sjokke markedet, etter egne ord, og hvis du er tidlig ute kan du få økonomiklassebilletter fra 5 000 kroner, premium økonomi fra 9 000 kroner og Royal Silk fra 15 000 kroner. Etter introduksjonstilbudene er over, vil sannsynligvis prisen stige med 20-30 prosent, selv om dette er svært vanskelig å si noe sikkert om. Prisene vil varieres og tilpasses markedet. Men Thai Airways tror så mye på nordmenns nærmest umettelige Thailandtrang at de har satt opp fly som til og med gjør at helgeturer fult mulige.
Men det er ikke bare for passasjerene flyselskapet skal tjene penger på; flyet kan også frakte rundt 20 tonn cargo, noe som er godt nytt for alle som liker supermarkeder og restauranter med filippinsk, koreansk, kinesisk og selvsagt thailandsk mat og urter.
– Dette er faktisk noe helt nytt for Norge. Vanligvis må frukt, urter og grønnsaker fraktes med skip eller med fly fra andre land. Nå tilbyr vi et så stort fly at vi også kan gjøre en betydelig forskjell i forhold til eksport, både fra og til Norge, sier norgessjefen i Thai Airways, Hilde Hirai stolt.