Daglig leder Jason Eckhoff mener dette optimaliserer mulighetene for restplass.no:
– Vi har hatt en fantastisk utvikling. 2009 blir vårt beste år noensinne. Nå vil vi ut å møte alle våre kunder ansikt til ansikt og vise oss frem for bransjen. Derfor satser vi på Reiseliv i januar.
De to ledende nettreisebyråene i Norge, Restplass.no AS og Solfaktor AS fusjonerer i høst, for en enda mer offensiv satsning fremover, og fusjonskameratene er enige i vurderingen av Reiseliv som en utmerket arena å vise ansikt på, i følge en pressemelding.
– Vi gjør dette fordi vi tror på god effekt på flere plan. På den ene siden treffer vi et målrettet publikum for våre produkter. På den andre siden er Reiseliv, som Norges største møteplass for hele turist- og besøksindustrien, en utmerket arena for å vise oss frem for bransjen som er på plass både som utstillere og besøkende. Vi samarbeider tett med mange aktører i bransjen og vi slår mange fluer i en smekk ved å vise oss litt frem på en arena som dette der alle er eller kommer innom.
Eckhoff mener videre at nordmenns reisevalg oftere og oftere er impulsstyrt.
– Når det gjelder trendene ser vi en sterk vridning mot at nordmenn i stadig økende grad, tar beslutning om reisevalg mer og mindre på sparket. Tidligere satte mange seg ned med reisekatalogene allerede på høsten, for å vurdere neste års sommerferie. Denne virkeligheten er snudd fullstendig på hodet i dag, og skaper betydelige utfordringer for de som jobber med produksjonsplanleggingen. Men, vi er alle i samme båt, så jeg er overbevist om at bransjen klarer omstillingen til de nye markedsforholdene, sier Jason Eckhoff i restplass.no.
Leder for Reiseliv 2009, Torill Engelberg, mener ikke overraskende at deltagelse på messen er naturlig  også for selskap som tradisjonelt har internett som sin hovedsalgskanal.
– Det viktig for bransjeaktørene å kunne vise seg frem på den største reiselivsarenaen i Norge. Fysiske møter mennesker i mellom går aldri av moten, selv om mye skjer over nettet. Når restplass.no og Solfaktor satser stort på å møte publikum hos oss, er det en god illustrasjon på hvor viktig markedsmix og fysisk kundemøter er også for internettselskaper innen reiselivet. Så er det viktig å være klar over at publikum som besøker oss er veldig kjøpsmotiverte, de er vitebegjærlige og de vil snakke med reiseekspertene ansikt til ansikt, enten det gjelder Spania, Karibien eller ÂHimmelblåÂ-land. Det viser våre undersøkelser, understreker Torill Engelberg.