– Nye nettsider med mer brukervennlig bookingssystem er nok den viktigste forklaringen til den store økning i nettsalget i 2006, mener administrerende direktør Gunnar Grosvold i selskapet MyTravel hvor Ving inngår.
Grosvold legger til at Vings nettsalg er åttedoblet i løpet av de siste fem årene. I 2001 ble det solgt 12 825 Ving-reiser via nettet, en nettandel på 5 prosent. Han sier kundene legger vekt på at det er lettvint å kjøpe reiser via nettet og at det er praktisk med døgnåpen nettbutikk.
– Norge skiller seg ut i Norden og Europa med høyere andel nettsalg av feriereiser enn i noe annet marked. Mens færre enn en av ti i 2006 kjøpte pakkereiser på nettet i Europas største feriemarked Tyskland, og en av fem i England, skiller Norge seg ut med 35 prosent av pakkereisene solgt via nettet. Ving er første turoperatør i Norge som passer 50 prosent, framholder Grosvold
Trending
- USA foreslår kraftig utvidelse av persondata innsamling gjennom ESTA
- Nytt samlet destinasjonsselskap i Møre og Romsdal
- Emirates lanserer Asia-pass
- Amazon mot Perplexity: Rettstvisten kan få konsekvenser for reiselivsbransjen
- Nytt Travel News ute nå!
- Mastercard: Oslo blant europeernes mest populære julebyer
- Nord-Thailand: Opplevelser, velvære og tid til å puste
- Bare fire uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.