Som en del av Norwegians satsing på internasjonal utvidelse av sitt rutenett setter de inn sin syvende Dreamliner på rutene fra Gatwick til New York, Los Angeles og Fort Lauderdale.
Disse rutene starter opp til sommeren, og tar dermed opp konkurransen med giganter som British Airways, United Airlines og American Airlines. Disse tre selskapene flyr alle fra Heathrow, og Norwegian er således uten konkurranse på disse rutene fra Gatwick. Det er uansett duket for en ytterligere skjerping av priskrigen, som allerede er blodig.
Målet for Kjos og co. er som tidligere annonsert å ta Norwegian ut i den store europeiske flykonkurransen. Ifølge ham er det her slaget vil stå, og det er mye på denne bakgrunnen at selskapet har etablert en base på Gatwick-flyplassen nord i den engelske hovedstaden.
Ifølge danske kilder har Kjos, i tillegg til planlagte ruter fra Asia og USA til Berlin, Paris og Amsterdam også hatt samtaler med de spanske luftfartsmyndighetene med sikte på å opprette direkte langdistanseruter fra Barcelona og Madrid, sannsynligvis til Sør-Amerika.
Det er selskapets nye langdistansefly Boeing 787, som har hatt en noe trøblete debut, som skal brukes på de nye rutene til USA