Selv om Sandefjord flyplass Torp aldri har tatt mål av seg til å bli en stor flyplass, mener Fjeld at man nå må tenke i de baner:
– Jeg tror at hvis man setter opp et miljømessig og samfunnsøkonomisk regnskap for en utvidelse av Gardermoen, så vil man raskt se at det finnes langt bedre alternativer. Torp vil kunne ta unna det meste av mertrafikken som man antar vil sprenge kapasiteten til Gardermoen i 2030-2040, hvilket er utgangspunktet for hele problemstillingen. Det kan ikke være god miljø- eller samferdselspolitikk at ferdsel med bil, buss og tog skal tvinges nordover, gjennom Oslo, til Gardermoen for så å ta fly sørover, sier Torp-sjefen til Sandefjords Blad
Trending
- USA foreslår kraftig utvidelse av persondata innsamling gjennom ESTA
- Nytt samlet destinasjonsselskap i Møre og Romsdal
- Emirates lanserer Asia-pass
- Amazon mot Perplexity: Rettstvisten kan få konsekvenser for reiselivsbransjen
- Nytt Travel News ute nå!
- Mastercard: Oslo blant europeernes mest populære julebyer
- Nord-Thailand: Opplevelser, velvære og tid til å puste
- Bare fire uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.