Norwegian har sagt nei på grunn av mangel på fly, men har samtidig sagt seg interessert i å komme i gang i 2008. Også Sterling har sagt seg interesserte i 2008. I SAS Braathens mener de:
– Vi tror rett og slett ikke vi vil tjene penger på å fly fra Rygge. Årsaken er at trafikkgrunnlaget er for lite. Rygge vil ikke være lønnsomt for oss. Vi satser alt på Gardermoen, sier informasjonssjef Thomas Midteide i SAS Braathens.
– Neste år vil vi gjøre nye beregninger. Så får vi se hva det blir til, sier Midteide i følge Moss Avis.
Følgen av den manglende interessen kan bli prisdumping:
– At det til nå ikke er blitt tegnet avtaler med flyselskaper, kan komme til å sette Rygge Lufthavn i en så vanskelig posisjon at man blir nødt til å inngå mindre fordelaktige avtaler, mener NHH-professor Frode Steen.
Trending
- Peer Gynt Tours: Derfor deltar vi på TravelMatch i januar
- TAP Air Portugal innfører Premium Economy
- Oman’s wadier – unike fotturer og naturopplevelser
- November-fall for Widerøe
- Bare fem uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.
- Eivind Roald: kommersiell finjustering, teknologisk løft og tydeligere kundefokus i Norse
- Smuglansering av SAS Holidays
- Virkes reaksjoner på budsjettforliket