Ifølge statistikk la utlendingene igjen 80 milliarder kroner i Norge i fjor.
Nå ønsker reiselivsbransjen mer ved å definere tre satsningsområder.
Det er kortferier, Temareiser og såkalt forretningsturisme. Lavprisflyselskapene skal bidra til at flere kommer til landet utenom selve hovedferien på kortere turer. Temakonseptet skal fokusere på opplevelsesorientert turisme med basis i natur og kultur.
Forretningsturismen er rettet inn mot kurs og konferansesegmentet som Innovasjon Norge ønsker å få en større del av, skriver Innovasjon Norge.
Trending
- Peer Gynt Tours: Derfor deltar vi på TravelMatch i januar
- TAP Air Portugal innfører Premium Economy
- Oman’s wadier – unike fotturer og naturopplevelser
- November-fall for Widerøe
- Bare fem uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.
- Eivind Roald: kommersiell finjustering, teknologisk løft og tydeligere kundefokus i Norse
- Smuglansering av SAS Holidays
- Virkes reaksjoner på budsjettforliket