Omtalen av Norge er hovedartikkelen i bladet som har et stort forsidebilde av Lofoten i flott Nordlys som illustrasjon, skriver Innovasjon Norge.
– Dette har en høy verdi som gratis Norges reklame, med en annonseverdi per side til rundt 80.000 kroner så sier det seg selv at dette er PR verdt mye penger. Bladet er vel ansett innenfor reiselivet og gir en positiv beskrivelse av Norge som destinasjon med flotte illustrerende bilder. For oss er dette selvfølgelig svært positivt i forhold til å øke Norges profilen i Frankrike, sier Per Arne Tuftin, reiselivsdirektør i Innovasjon Norge.
I følge Innovasjon Norge har månedsmagasinet ca 1 million lesere med en målgruppe av miljøbevisste natur og kulturinteresserte mennesker som gjerne leter etter destinasjoner utenom det vanlige. Reportasjen beskriver forskjellige deler av Norge i forhold til de ulike stedenes historie, kunst og kultur. I Oslo blir mye av byens kunst og arkitektur beskrevet, mens de på vestlandet belyser vikingkulturen og stavkirkene. I Lofoten er det tradisjonell fiskekultur og turisme som blir omtalt. Norgesturen avsluttes på Svalbard hvor det internasjonale kornlageret blir omtalt med stor interesse.
– En slik artikkel har selvsagt en uvurderlig markedseffekt for vårt arbeid og vi håper selvsagt artikkelen vil øke den franske reiselysten til Norge, avslutter Per Arne Tuftin i Innovasjon Norge.