Smyril-ledelsen sier en rekke beslutninger og endringer i selskapet for ett år siden la grunnlaget for den positive utviklingen i fjor, og at rederiet kan notere vekst på alle inntektsområder.
Billettprisene er blitt redusert, og antall reisende har økt med hele 40 prosent. Dermed har salgsinntektene økt med 23 prosent. Fraktinntektene har gått opp med 17 prosent. Likevel har rederiet klart å holde alle personalutgifter på samme nivå.
– Første del av Smyril Lines snuoperasjon er overstått og har vært en suksess. Vi har hatt fremgang på alle viktige områder. Driften er stabil og effektiv, og utsiktene for inneværende år er gode, sier selskapets direktør, Thomas Magnussen.
Han understreker likevel at man må lykkes med nye utfordringer som venter for å kunne fortsette den sunne veksten.
Trending
- Bare Tre Uker Igjen: Grand Travel Awards 2026 Nærmer Seg – Billettsalget Stenger 29. Desember
- SAS melder om økt interesse og kapasitet i forbindelse med fotball VM
- Norway’s best Group utvider porteføljen med Narvikfjellet og Polar Park
- Nord-Norge topper verdiskaping per innbygger
- USA foreslår kraftig utvidelse av persondata innsamling gjennom ESTA
- Nytt samlet destinasjonsselskap i Møre og Romsdal
- Emirates lanserer Asia-pass
- Amazon mot Perplexity: Rettstvisten kan få konsekvenser for reiselivsbransjen